U vond niet wat u zocht op deze website?
Neem dan zeker een kijkje op CDenDVD.nl: onze uitgebreidere website biedt meer dan 250.000 bestelbare artikelen aan.
Componist: Prokofiev / Khachaturian
SACD
1 disc(s)
Solo / Concerten
Verwachte levertijd (in NL): 1 - 3 werkdagen
Staat: | Nieuw |
---|---|
Label: | Pentatone |
Barcode: | 0827949051067 |
Khachaturian:
Piano Concerto in D flat major
Prokofiev:
Piano Concerto No. 3 in C major, Op. 26
"De Armeense Nareh Arghamanyan, net 26 jaar, grossiert in internationale prijzen, zoals het boekje duidelijk maakt. Ze heeft tot nu toe vooral romantische muziek opgenomen, maar wil niet al te nadrukkelijk worden vastgepind op Rachmaninov en Liszt. Vandaar blijkbaar de keuze voor het pittige pianoconcert van Aram Katsjatoerian uit 1936. Het is niet zo bekend en geliefd als diens fameuze, meeslepende vioolconcert, maar het is ook zo’n krachtige mix van Armeense volksliederen en Kaukasische dansen met Russische invloeden van Tsjaikovski, Prokofjev en Rachmaninov. Als pianist kun je er alle kanten mee op en Nareh Arghamanyan laat horen hoe goed ze thuis is in de eclectische wereld van haar grote landgenoot. Niet schrikken in het langzame deel: het is écht een zingende zaag die u hoort. Je moet ervan houden… Prokofjev adviseerde zijn Armeense collega bij de totstandkoming van dit werk. Zijn eigen concert nr. 3 is nog wat spitser, speelser en onromantischer, al zorgt Prokofjev ook voor behaaglijk-lyrische momenten. Nareh Arghamanyan kan ook dit idioom goed de baas en weet de spanning er van begin tot eind in te houden. De samenwerking met het orkest is voorbeeldig en de opnameklank is mooi helder doortekend, zelfs die zingende zaag…"
Klassieke Zaken Magazine 1-2015
"Arghamanyan is not the first Armenian to offer a more thoughtful approach to Khachaturian's music than the usual fireworks display. The result, though, is all the more stiorking in this, the first and fieriest of his concertos... Arghamanyan's characterful yet non-idiosyncratic reading may be enthusiastically endorsed. She captures that protean work's playful classicism and its mournful ruminative side."
BBC Music Magazine ****